- Hoe gaan klanten om met huidige oplossingen?
- Tegen welke problemen lopen ze op?
- Welke behoeftes ervaren ze? (Bewust? Onbewust?)
- Aan welke voorwaarden moet een oplossing voldoen?
- Waar wordt de klant werkelijk blij van?
- Waar moeten we de focus leggen qua ontwikkeling en marktbenadering?
- Waar moet het design aan voldoen?
Op zoek naar Customer Insights
De sleutel tot succesvolle productinnovaties

Vragen tijdens de ontwikkeling
Kwalitatief onderzoek biedt uitkomst
Hoe meer je weet...
Beheers het risico
Een nieuw idee brengt risico met zich mee. Door antwoord te krijgen op vragen zoals hiernaast, kunnen risicofactoren worden geminimaliseerd. Hoe meer je weet, hoe minder groot de onzekerheden.
Onderzoek aan de basis van succesvolle productinnovaties
Pas wanneer duidelijk is waar een product of dienst aan moet voldoen, is het raadzaam het ontwikkeltraject te starten waarbij die inzichten worden vertaald in een concrete oplossing.
Methoden die werken
- Mobiel dagboekonderzoek
- Customer journey & persona mapping
- Concurrentie analyse
- Diepte-interviews & Focus groepen

Kosten, onrust en onzekerheid voorkomen?
Vraag Userproof welk type onderzoek(en) het beste zou passen.